رایتل توسعه یا تهاجم

اپراتور سوم تلفن همراه با نام «رایتل» در حال راه اندازي است اپراتوري كه قابلیت ارسال مستقیم تصاویر طرفهای مکالمه را دارد البته مکالمه تصویری در رایتل اختیاری است و می توان با فشردن یک دکمه، فقط مکالمه صوتی را انتخاب كرد.

هرچند ارتباط تصویری تا قبل از این هم فراهم بوده و این چیز جدیدی نیست امابعضي از كارشناسان اين طرح را  به عنوان یک تهديد براي خانواده ها و جامعه مي دانند.

شما چگونه فكر مي كنيد؟

آيا این طرح نیاز واقعی جامعه است؟ يا تنها یک سوداگری منفعت طلبانه است؟

منتظر نظرات شما هستيم

منشور اخلاقي رسانه ها در انتخابات

 مقام معظم رهبري:

آحاد مردم، مسئولان گوناگون، منبرداران سياسي و همه مراقب باشند از انتخابات مانند يك نعمت الهي پاسداري نمايند.  

 

منشور اخلاقي رسانه ها در انتخابات


/**/

احترام، رعايت و پايبندي به قوانين و مقررات.

اهتمام به آموزش، رشد و آگاهي عمومي در زمينه انتخابات و تشويق مردم به مشاركت حداكثري در انتخابات.

ترويج اصول و ارزش هاي اخلاقي انتخابات.

انتشار اخبار و رويدادهاي صادقانه، وحدت بخش و اميدوار كننده در عرصه انتخابات.

فراهم سازي برابر و بدون تبعيض تبليغات تمامي نامزدها و گروههاي سياسي با رعايت اصول مبتني بر قوانين و مقررات انتخاباتي.

حفظ بي طرفي كامل نسبت به داوطلبان و گروههاي سياسي در جريان انتشار اخبار انتخاباتي.

پرهيز از هر گونه جوسازي، شايعه افكني و تهمت نسبت به دست اندركاران برگزاري انتخابات، داوطلبان و گروههاي سياسي.

احترام به ارزش ها و دست آوردهاي انقلاب و نظام اسلامي و اجتناب از انتشار مطالب موهن به افراد حقيقي و حقوقي.

پرهيز از انتشار هر گونه اخباري كه سبب تحريك تعصبات قومي، مذهبي، صنفي، گروهي يا محلي گردد.

اعتماد به گزارشات و آمار مجريان و دست اندركاران برگزاري انتخابات و پرهيز از هر گونه استناد به گزارش ها و القائات بيگانگان و معاندان نظام اسلامي.

صيانت از منافع ملي و حفظ وفاق سياسي و اجتماعي در جامعه بواسطه انتشار اخبار صحيح انتخاباتي.

تلاش در جهت نشر و ترويج آموزه هايي كه سبب ارتقاء و تعالي فرهنگ سياسي جامعه گردد.

رعايت اصول صداقت، تعهد و قانون محوري در انتشار مطالب و اخبار انتخاباتي.

آينده مطبوعات!!؟؟

در سال 1998، آمارگيري‌هاي گوناگوني در جهان و از سوي سازمان‌هاي مختلف انجام گرفت تا مشخص شود وسايل ارتباط جمعي جديد، به‌ويژه تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني اينترنتي چه تأثيري بر رسانه‌هاي نوشتاري (روزنامه، هفته‌نامه، ماهنامه و...) گذاشته است. نتايج همه‌ي اين بررسي‌ها اميدواركننده بود و نشان مي‌داد رسانه‌هاي نوشتاري هنوز اثرگذارترين و معتبرترين وسيله‌ي اطلاع‌رساني هستند.



ادامه نوشته

دهه فجر مباركباد

پویا و باوقار ، شهوار می رویم , استاده بر مسیر ، بیدار می رویم 
در باغ انقلاب ، شاد و بلند و سبز , هر روز تازه تر، پر بار می رویم 
دانش سلاح ما ، حق است یار ما , از ذکر یاحسین , سرشار می رویم

وقتی ماهواره‌ها دور سر مخاطبان می‌گردند


ادامه نوشته

ویکی لیکس

 همه چیز درباره ویکی لیکس و آسانژ

مدیریت واقعی «ویکی‌لیکس» در اختیار کیست؟

آیا ویکی‌لیکس صرفا وب‌سایتی برای آزادی اطلاعات است یا توطئه دیگری است چون 11 سپتامبر؟

داستان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس چیست؟

آیا واقعا آسانژ مدیریت ویکی‌لیکس را در اختیار دارد یا سازمان‌هاي مخفی؟

آیا افشاگری‌های ویکی‌لیکس جهت‌دار بوده و هدف خاصی را دنبال می کنند؟

ادامه نوشته

فيس بوك

بر اساس بررسی های موسسه تحلیل آمار وب” Alert Site” ،در میان پنج شبکه اجتماعی معروف، شبکه اجتماعی فیس بوک سریع‌ترین شبکه اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارنت، این بررسی که بین شبکه‌های اجتماعی فیس بوک ،LinkedIn ،یوتیوب ،توئیتر و مای اسپیس انجام گرفته است  شبکه اجتماعی فیس‌بوک علی رغم چندین قطعی کوچک،فیس بوک هنوز سریع‌ترین زمان پاسخگویی به کاربران را داراست.

این بررسی که  بر اساس آمار ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی بین اول ژولای تا ۳۰ سپتامبر انجام گرفته است ،زمان پاسخگویی فیس بوک به کاربران در حدود ۰٫۰۲ ثانیه بوده است که این آمار تا ۱ ثانیه نیز متغیر بوده است و توئیتر و مای اسپیس نیز دارای دو نوع متفاوت پاسخدهی به کاربران بوده‌اند که دارای متوسط زمانی بین ۲٫۹۳ تا ۳٫۶۱ ثانیه بوده و کندترین شبکه‌های اجتماعی در این بین هستند ولی با این حال نسبت به بررسی گذشته، توئیتر پیشرفت خوبی داشته و در حدود ۳۵ درصد زمان پاسخدهی خود را بهبود بخشیده است

البته سرعت همه چیز نیست و در دسترس بودن برای کاربر مهم‌ترین نکته است و در این میان LinkedIn با در دسترس بودن در ۹۹٫۹۶ درصد اوقات قابل اطمینان‌ترین وب سایت اجتماعی بوده و فیس بوک و توئیتر نیز با بیشترین میزان از کار افتادگی و قطع شدن در ۹۹٫۷۶ و ۹۹٫۷۴ درصد اوقات در دسترس کاربران بوده‌اند


نمرات اصول مصاحبه در خبر


ادامه نوشته

گرانترین مارک‌های جهان کدامند؟


100 برند با ارزش جهان در سال 2012 مشخص شدند؛ در این فهرست کوکاکولا با 77.839 میلیارد دلار برای سیزدهمین سال پیاپی عنوان گران قیمت ترین برند جهان را به خود اختصاص داده است.

شرکت تجاری "اینتر برند" که یک شرکت مرجع در بررسی برندهای تجاری در جهان است در یازدهمین سال متوالی، یازدهمین لیست ۱۰۰ برند تجاری برتر در جهان را منتشر کرده است. در زیر نگاهی می اندازیم به 15 برند اول جهان که در این فهرست قرار گرفته است.

ادامه نوشته